Aby nadać przesyłkę, po zalogowaniu do aplikacji DHL24, należy wybrać opcję
„Nowa paczka” z lewego menu głównego panelu. Następnie wypełniamy formularz związany z nadaniem przesyłki.
1. Określ czy tworzysz przesyłkę „Od nowa”, czy korzystasz z szablonu lub wybierz funkcję „Kopiuj inną” jeśli powielasz dane adresowe z przesyłki, którą nadałeś w przeszłości. Dotyczy to także przesyłki zwrotnej.
2. Określ czy jesteś nadawcą czy odbiorcą zleconej przesyłki.
3. Określ kto płaci za transport przesyłki.
4. Wybierz jej datę nadania.
5. Uzupełnij adres doręczenia.
6. Lub podaj adres odbioru przesyłki (przy konfiguracji Zleca: Odbiorca lub Strona Trzecia).
7. Adres klienta możesz wybrać z książki adresowej lub uzupełnić go manualnie.
8. Koniecznie zaznacz czy odbiorca jest osobą prywatną, czy firmą.
9. Jeżeli chcesz automatycznie dodać wpisany adres do książki adresowej, zaznacz „Dodaj do książki adresowej”.
1. Wybierz rodzaj przesyłki, wagę, jej wymiary i ilość.
2. W razie potrzeby dodaj kolejną nową paczkę klikając „+ Dodaj” lub usuń klikając „- Usuń”.
3. Wprowadź zawartość przesyłki.
4. Wybierz zależnie od potrzeb rodzaj usługi przewozowej.
5. Wskaż ewentualnie usługi dodatkowe.
6. Po uzupełnieniu informacji dotyczących przesyłki, system DHL24 wyliczy jej cenę.
7. W dolnej części formularza można zapisać szablon, usunąć wszystkie wprowadzone informacje, zamówić kuriera do wygenerowanej przesyłki, zapisać przesyłkę bez/lub z wydrukiem etykiety.
Po naciśnięciu takiego przycisku pojawi się okno z wyborem, czy chcę nadać przesyłkę w DHL BOX 24/7/DHL POP.
Po naciśnięciu przycisku „Nie dziękuję” aplikacja zapisze list i pozwoli na wybranie godzin przyjazdu kuriera.