Mam problem z kodem pocztowym. Gdzie mogę go zweryfikować?
Jeśli aplikacji informuję o nieprawidłowym krajowym kodzie pocztowym, bądź kodzie technicznym Poczty Polskiej, skorzystaj z wyszukiwarki aktualnych kodów pocztowych.
Wpisz miasto i ulicę pod adresem:
https://kody.poczta-polska.pl/
Tworzę przesyłkę międzynarodową - jaki format kodu mam wybrać?
Poniżej znajduje się tabela kodów dla doręczeń do krajów dostępnych w portalu DHL24, gdzie N – to liczba, A – litera. Np. NNNNAA = 9090WB . Należy stosować poniższe formaty zwracając uwagę na ilość znaków, braki spacji, myślników etc.
Austria | NNNN |
Belgia | NNNN |
Czechy | NNNNN |
Holandia | NNNNAA |
Luksemburg | NNNNN |
Niemcy | NNNNN |
Słowacja | NNNNN |
Bułgaria | NNNN |
Chorwacja | NNNNN |
Cypr | NNNN |
Dania | NNNN |
Estonia | NNNNN |
Finlandia | NNNNN |
Francja | NNNNN |
Grecja | NNNNN |
Hiszpania | NNNNN |
Irlandia | BRAK |
Litwa | NNNNN |
Łotwa | NNNN |
Malta | AAANNNN |
Monako | AAANNNN |
Portugalia | NNNN-NNN |
Rumunia | NNNNNN |
Słowenia | NNNN |
Szwecja | NNNNN |
Węgry | NNNN |
Wielka Brytania | A99AA A999AA A9A9AA AA99AA AA999AA AA9A9AA |
Włochy | NNNNN |
Mam problem z wydrukiem z DHL24.
Jeśli korzystasz ze zwykłej drukarki z papierem formatu A4, wybieraj zawsze etykietę o nazwie: Drukuj etykietę LBLP (A4) PDF
Drukując etykietę z pliku PDF pamiętaj, aby po otworzeniu pliku i kliknięciu ikony drukowania wybrać w rozmiarze Dopasuj ew. Dopasuj do rozmiaru oraz Orientację Automatyczną w Pionie/Poziomie.
Mam problem z drukowaniem lub drukarką termiczną.
Drukujesz na drukarce termicznej typu Zebra? Wybieraj zawsze etykietę o nazwie:
Drukuj etykietę BLP PDF
Drukując etykietę PDF pamiętaj, aby po otworzeniu pliku i kliknięciu ikony drukowania wybrać w rozmiarze
Dopasuj ew. Dopasuj do rozmiaru oraz Orientację Automatyczną w Pionie/Poziomie.
- • Jeśli etykiety termiczne są za małe, ustaw poprawne wymiary (np. 10x15cm w zależności od długości etykiet na rolce) wybierając w systemie Windows: Panel sterowania\Sprzęt i dźwięk\Urządzenia i drukarki. Wskazując np. urządzenie, wybierz prawym klawiszem myszki Preferencje Drukowania. W opcjach zmień rozmiar np. na: szerokość 10 cm, wysokość 15 cm. Resztę danych pozostaw bez zmian.
- Gdy drukarka ucina etykiety, lub źle je drukuje możesz zastosować powrót do ustawień fabrycznych. Wykonasz go (modele Zebra), trzymając przycisk obok diody aż do 4 szybkich sekwencyjnych mrugnięć. W ostateczności sprawdź, czy w środku nie pojawiły się zabrudzenia na górnej głowicy lub dolnym wałku. Uszkodzenia mechaniczne (paląca się czerwona dioda) możesz zgłosić do serwisu producenta lub opiekunowi handlowemu.
- Poradniki i informacje nt. drukarki 4BARCODE znajdziecie Państwo pod adresem: http://narzedzia.dhl.pl/pl/serwis/download
Kalibrację urządzenie przeprowadza się z założoną rolką z etykietami. Pierwsza musi być wysunięta poza obudowę. Następnie:
- wyłączamy drukarkę (wyłącznik z tyłu drukarki w pozycji na OFF)
- wciskamy przycisk z diodą na pokrywie (cały czas go trzymając)
- trzymając przycisk, włączamy drukarkę przyciskiem w pozycję ON ( przycisk cały czas pozostaje wciśnięty )
Dioda zapali się kolejno na kolory - fioletowy / niebieski / fioletowy / czerwony.
Gdy pojawi się kolor czerwony , puszczamy przycisk. Drukarka 4BARCODE automatycznie skalibruje się na daną długość etykiety i ustawi równo do drukowania.
W przypadku problemów przygotowaliśmy dla Państwa również film instruktażowy dostępny pod adresem :
http://narzedzia.dhl.pl/files/dhl24/film/9.mp4
Nie mogę zamówić kuriera na dziś / datę bieżącą.
Powodem może być blokada na odbiory paczek na danym rejonie kurierskim spowodowana np. utrudnieniami na trasie, lub przekroczenie godziny granicznej na odbiory zleceń.
System DHL24 podpowiada wtedy najbliższą możliwą datę realizacji. Jeśli zależy Ci na czasie - taką przesyłkę możesz nadać np. w najbliższym punkcie parterskim DHL BOX 24/7 lub punkcie obsługi DHL POP.
Więcej informacji w takim wypadku otrzymasz w biurze obsługi klienta DHL eCommerce.
Czy mogę zaimportować do panelu DHL24 swoją książkę adresową / plik z przesyłkami?
Tak. Przygotuj wzorcowy plik z adresami np. w programie Excel. Ważne aby kolumny adresowe były rozdzielone. Następnie skontaktuj się poprzez formularz z
działem Wsparcia Technicznego, wskaż login w portalu DHL24 i zgłoś chęć włączenia dodatkowej funkcji importu danych (tylko dla klientów z umową i aktywnym nr. klienta SAP).
Zwrotnie otrzymają Państwo potwierdzenie dodanie nowej opcji oraz dodatkowe instrukcje.
Utworzyłem przesyłkę, która nie pojawia się na potwierdzeniu nadania.
Aby przesyłka pojawiła się na zestawieniu zbiorczym PNP, etykieta z plikiem PDF musi zostać pobrana i/lub wydrukowana. Równie ważnym faktem jest ,aby data zestawienia pokrywała się z fizyczną datą nadania przesyłki.
Etykieta PDF po pobraniu jest pusta / nie wyświetla danych.
Problemem może być nieaktualna wtyczka, bądź program odczytujący pliki PDF.
Wykonaj następujące kroki:
- jeśli korzystasz z Google Chrome w przeglądarce (w nowej karcie) w pasku adresowym wpisać „chrome:plugins”, odnaleźć wiersz „Chrome PDF Viewer” i wyłączyć tę wtyczkę. Wyłącz/włącz przeglądarkę
- zainstaluj inny program do odczytu plików PDF, bądź pobierz aktualizację z oficjalnej strony producenta dostępnej na: https://get.adobe.com/pl/reader/
Mam problem z dodaniem załącznika do reklamacji.
Jeśli plik nie przekracza 1.5mb i jest w domyślnym rozszerzeniu JPG, PNG, GIF lub PDF a mimo to system informuje iż jest to niepoprawny plik spróbuj:
- zapisać ponownie plik w dowolnym edytorze grafiki np. Paint;
- zmniejszyć / przyciąć plik i zapisać ponownie go jako inny typ format grafiki;
Jak przełączyć się na inne konto Allegro korzystając z DHL24?
Aktualnie portal nie ma opcji przełączania się między kontami Allegro. Obejściem problemu może być równoczesne zalogowanie się na innej przeglądarce internetowej, bądź wyczyszczenie ciasteczek (tzw. Cookies) witryny DHL24 w ustawieniach/opcjach przeglądarki internetowej.
Zauważyłem błąd w działu strony DHL24 / problem techniczny.
Dostaje dziwne wiadomości SMS, E-mail o opłatach za paczki, których się nie spodziewam.
Szanowni Państwo. Jeśli otrzymują Państwo podejrzane wiadomości E-mail lub SMS, prosimy o nie otwieranie linków czy załączników i zapoznanie się dedykowaną stroną na temat bezpieczeństwa, pod adresem:
https://www.dhlecommerce.pl/bezpieczenstwo-w-sieci
W przypadku pytań, do dyspozycji pozostaje również nasze Biuro Obsługi Klienta.
Na stronie zbyt długa trwa Przerwa Techniczna.
Aktualizacje i prace prowadzone są w bardzo wczesnych godzinach rannych i trwają najpóźniej do godz. 7. W przypadku stale wyświetlającego się komunikatu prosimy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki internetowej, wciskając kilkukrotnie razem klawisze CTRL i F5.