Najczęściej zadawane pytania
Jak zwrócić paczkę?
Zapoznaj się z instrukcją zwrotu na stronie e-sklepu. Numer paczki otrzymasz po uzupełnieniu formularza zwrotu na stronie e-sklepu lub wygenerujesz go samodzielnie w narzędziu DHL. Napisz numer paczki na pudełku bądź wydrukuj etykietę. Nadaj paczkę w automacie DHL BOX 24/7, punkcie DHL POP bądź u kuriera DHL.
Jak poprawnie zapakować paczkę do zwrotu?
Aby uniknąć uszkodzeń podczas transportu, odpowiednio zabezpiecz Twoją przesyłkę!
1. Zadbaj o opakowanie chroniące Twoją przesyłkę
- Używaj dobrej jakości kartonów z tektury falistej przeznaczonych do przesyłek.
- Dla delikatnych lub ciężkich przesyłek zalecamy podwójne pakowanie.
- Unikaj korzystania ze zużytych kartonów, które mogły stracić już swoją sztywność.
- Całkowicie wypełnij wnętrze pudełka, np. folią bąbelkową lub zgniecionym papierem. Niepełne kartony mogą się zapaść, a przepełnione mogą się rozerwać. Dlatego wybierz opakowanie odpowiednie do rozmiaru wysyłanego towaru.
- Gdy wysyłasz wiele elementów, owiń je osobno i używaj przegródek. Zapobiegnie to przemieszczaniu się zawartości podczas transportu, które może powodować uszkodzenia opakowania i towaru.
- Zabezpiecz karton dobrą taśmą - dzięki temu opakowanie będzie mniej narażone na uszkodzenie lub zniszczenie.
2. Napisz flamastrem lub długopisem numer paczki na pudełku lub umieść etykietę przesyłki na górnej powierzchni kartonu - pomoże nam to w pozostawieniu przesyłki w stałej pozycji podczas transportu. Jeśli używasz oryginalnego opakowania, usuń z niego stare etykiety zanim nakleisz etykietę zwrotną.
Jak zwrócić paczkę z towarem zakupionym w Kraju?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Polsce za pośrednictwem DHL eCommerce tylko wtedy, gdy sprzedawca (a zarazem odbiorca zwrotu) zdecyduje o przekazaniu Ci numeru paczki bądź etykiety zwrotnej.
Instrukcję obsługi zwrotu otrzymasz od sprzedawcy towaru. Może on udostępnić numer paczki zwrotnej lub etykietę zwrotną w jeden z następujących sposobów:
- numer paczki zwrotnej zostanie udostępniony po wypełnieniu formularza w sklepie internetowym
- etykieta zostaje wydrukowana i dodana do opakowania z wysyłanym towarem
- etykieta zostaje wysłana na adres e-mail w formacie PDF
- etykieta jest generowana za pośrednictwem formularza online, do którego otrzymasz link
W zależności od decyzji sprzedawcy przyjmującego zwrot, istnieje kilka opcji wydrukowania etykiety zwrotnej:
- samodzielnie przed nadaniem
- przez DHL - zamawiasz kuriera lub nadajesz w DHL BOX 24/7 / DHL POP i etykieta drukowana jest w terminalu DHL
Forma zwrotu w Polsce jest wybierana przez sprzedawcę towaru, dostępne są nadania:
- w automatach DHL BOX 24/7
- w punktach DHL POP - ich aktualna lista dostępna jest na naszej stronie.
- za pośrednictwem kuriera DHL
Gdzie znajdę numer przesyłki dla zwrotu towaru zakupionego w Kraju?
Sprzedawca może udostępnić numer paczki zwrotnej po wypełnieniu formularza w sklepie internetowym. Numer paczki zwrotnej dostępny jest również na etykiecie (dokument przewozowy).
Sprzedawca może udostępnić etykietę zwrotną w następujący sposób:
- etykieta zostaje wydrukowana i wysłana wewnątrz opakowania, wraz z wysyłanym towarem
- etykieta zostaje wysłana na adres e-mail w formacie PDF
- etykieta jest generowana za pośrednictwem formularza online, do którego klient otrzymuje link.
Instrukcję obsługi zwrotu otrzymasz od sprzedawcy towaru, jeśli udostępnia on tę usługę.
Gdzie mogę zwrócić paczkę z towarem zakupionym w Kraju?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Polsce za pośrednictwem DHL eCommerce tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci numeru paczki bądź etykiety zwrotnej.
Forma zwrotu w Polsce jest wybierana przez sprzedawcę towaru, dostępne są nadania:
- w automatach DHL BOX 24/7
- w punktach DHL POP - ich aktualna lista dostępna jest na naszej stronie.
- za pośrednictwem kuriera DHL
Nie mam numeru przesyłki do zwrotu, co mam zrobić?
Przede wszystkim sprawdź sposób obsługi zwrotów przez sprzedawcę.
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w kraju za pośrednictwem DHL eCommerce tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci numeru paczki bądź etykiety zwrotnej.
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać zwrot krajowy na własny koszt, za pośrednictwem naszej strony.
Czy mogę bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Kraju?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w kraju za pośrednictwem DHL eCommerce tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci numeru paczki lub etykiety zwrotnej.
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać zwrot krajowy na własny koszt, za pośrednictwem naszej strony.
Ile mam czasu na nadanie zwrotu towaru zakupionego w Kraju?
Możesz zwrócić towar, gdy zrobiłeś/łaś zakupy u przedsiębiorcy (sprzedawcą jest firma, a kupującym jest osoba prywatna):
- na odległość (np. przez internet, przez telefon, w ramach sprzedaży wysyłkowej);
- poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytor przyszedł do naszego domu, zaczepił nas na mieście, zrobił prezentację u znajomych).
Na odstąpienie od umowy masz 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru (np. doręczenia nam paczki przez kuriera). W ciągu tych 14 dni musisz złożyć lub wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy (liczy się data nadania).
Dobre praktyki przy zwrocie towarów:
- Gdy zwracasz towar do e-sklepu, postaraj się by wszystko było w bardzo dobrym stanie i sprzedawca mógł ponownie sprzedać produkt bez konieczności obniżania ceny.
- Towar sprawdź tak samo jak w sklepie stacjonarnym.
Przykładowo, gdy kupisz odkurzacz, to możesz go wyjąć z opakowania, obejrzeć i poznać jego funkcje, sprawdzić, czy pracuje. Jednak nie możesz nim odkurzać mieszkania.
Gdy kupujesz buty to możesz je przymierzyć, przejść się po pokoju, ale nie możesz w nich iść na imprezę.
- Nie rozrywaj i nie niszcz opakowania – może być przydatne przy zwrocie i przy ponownej sprzedaży.
- Zwróć towar w takim stanie, w jakim chciał(a)byś go kupić.
Zwrotu towaru zakupionego w kraju
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Polsce za pośrednictwem DHL eCommerce tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Tobie numer paczki lub etykiety zwrotnej. Na udostępnionej etykiecie znajdziesz datę do kiedy możesz wykonać zwrot (termin określa sprzedawca).
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać zwrot krajowy na własny koszt, za pośrednictwem naszej strony.
Jak mogę śledzić paczkę zwrotną?
Gdy zdecydowałeś/łaś się oddać towar zakupiony w kraju, możesz śledzić drogę przesyłki na naszej stronie.
Czy mogę bezpłatnie zwrócić towar kupiony za granicą?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony za granicą za pośrednictwem DHL eCommerce tylko wtedy, gdy sprzedawca (a zarazem odbiorca zwrotu) zdecyduje o przekazaniu Ci numeru paczki bądź etykiety zwrotnej.
Instrukcję obsługi zwrotu otrzymasz od sprzedawcy towaru. Może on udostępnić numer paczki zwrotnej lub etykietę zwrotną w jeden z następujących sposobów:
- numer paczki zwrotnej zostanie udostępniony po wypełnieniu formularza w sklepie internetowym;
- etykieta zostaje wydrukowana i dodana do opakowania z wysyłanym towarem;
- etykieta zostaje wysłana na adres e-mail w formacie PDF;
- etykieta jest generowana za pośrednictwem formularza online, do którego otrzymasz link.
W zależności od decyzji sprzedawcy przyjmującego zwrot, istnieje kilka opcji wydrukowania etykiety zwrotnej:
- samodzielnie przed nadaniem
- przez DHL - zamawiasz kuriera lub nadajesz w DHL BOX 24/7 / DHL POP i etykieta drukowana jest w terminalu DHL
Forma zwrotu w Polsce jest wybierana przez sprzedawcę towaru, dostępne są nadania:
- w automatach DHL BOX 24/7
- w punktach DHL POP - ich aktualna lista dostępna jest na naszej stronie.
- za pośrednictwem kuriera DHL
Jeśli zagraniczny sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać paczkę do 28 krajów Europy korzystając z oferty DHL eCommerce.