Najczęściej zadawane pytania
Jak zwrócić paczkę?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci etykiety zwrotnej.
Przede wszystkim sprawdź sposób obsługi zwrotów przez sprzedawcę.
Jak poprawnie zapakować paczkę do zwrotu?
Aby uniknąć uszkodzeń podczas transportu, odpowiednio zabezpiecz Twoją przesyłkę!
1. Zadbaj o opakowanie chroniące Twoją przesyłkę
- Używaj dobrej jakości kartonów z tektury falistej przeznaczonych do przesyłek.
- Dla delikatnych lub ciężkich przesyłek zalecamy podwójne pakowanie.
- Unikaj korzystania ze zużytych kartonów, które mogły stracić już swoją sztywność.
- Całkowicie wypełnij wnętrze pudełka, np. folią bąbelkową lub zgniecionym papierem. Niepełne kartony mogą się zapaść, a przepełnione mogą się rozerwać. Dlatego wybierz opakowanie odpowiednie do rozmiaru wysyłanego towaru.
- Gdy wysyłasz wiele elementów, owiń je osobno i używaj przegródek. Zapobiegnie to przemieszczaniu się zawartości podczas transportu, które może powodować uszkodzenia opakowania i towaru.
- Zabezpiecz karton dobrą taśmą - dzięki temu opakowanie będzie mniej narażone na uszkodzenie lub zniszczenie.
2. Umieść etykietę przesyłki na górnej powierzchni kartonu - pomoże nam to w pozostawieniu przesyłki w stałej pozycji podczas transportu. Jeśli używasz oryginalnego opakowania, usuń z niego stare etykiety zanim nakleisz etykietę zwrotną.
Jak zwrócić paczkę z towarem zakupionym w Kraju?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Polsce za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca (a zarazem odbiorca zwrotu) zdecyduje o przekazaniu Ci etykiety zwrotnej.
Instrukcję obsługi zwrotu otrzymasz od sprzedawcy towaru. Może on udostępnić etykietę zwrotną w jeden z następujących sposobów:
- etykieta zostaje wydrukowana i dodana do opakowania z wysyłanym towarem;
- etykieta zostaje wysłana na adres e-mail w formacie PDF;
- etykieta jest generowana za pośrednictwem formularza online, do którego otrzymasz link.
W zależności od decyzji sprzedawcy przyjmującego zwrot, istnieje kilka opcji wydrukowania etykiety zwrotnej:
- przez pracownika punktu partnerskiego DHL podczas nadania;
- przez DHL – zamawiasz kuriera, który przywiezie etykietę i odbierze towar;
- samodzielnie przed nadaniem.
Forma zwrotu w Polsce jest wybierana przez sprzedawcę towaru, dostępne są nadania:
- w punktach DHL Parcel - ich aktualna lista dostępna jest na naszej stronie.
- za pośrednictwem kuriera DHL Parcel.
Gdzie znajdę numer przesyłki dla zwrotu towaru zakupionego w Kraju?
Numer przesyłki dostępny jest na etykiecie (dokument przewozowy). Sprzedawca może udostępnić etykietę zwrotną w następujący sposób:
- etykieta zostaje wydrukowana i wysłana wewnątrz opakowania, wraz z wysyłanym towarem;
- etykieta zostaje wysłana na adres e-mail w formacie PDF;
- etykieta jest generowana za pośrednictwem formularza online, do którego klient otrzymuje link.
Instrukcję obsługi zwrotu otrzymasz od sprzedawcy towaru, jeśli udostępnia on tę usługę.
Gdzie mogę zwrócić paczkę z towarem zakupionym w Kraju?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Polsce za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci etykiety zwrotnej.
Forma zwrotu w Polsce jest wybierana przez sprzedawcę towaru, dostępne są nadania:
- w punktach DHL Parcel - ich aktualna lista dostępna jest na naszej stronie.
- za pośrednictwem kuriera DHL Parcel.
Nie mam numeru przesyłki do zwrotu, co mam zrobić?
Przede wszystkim sprawdź sposób obsługi zwrotów przez sprzedawcę.
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Kraju za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci etykiety zwrotnej.
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać zwrot krajowy na własny koszt, za pośrednictwem naszej strony.
Czy mogę bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Kraju?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Kraju za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci etykiety zwrotnej.
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać zwrot krajowy na własny koszt, za pośrednictwem naszej strony.
Ile mam czasu na nadanie zwrotu towaru zakupionego w Kraju?
Możesz zwrócić towar, gdy zrobiłeś/łaś zakupy u przedsiębiorcy (sprzedawcą jest firma, a kupującym jest osoba prywatna):
- na odległość (np. przez internet, przez telefon, w ramach sprzedaży wysyłkowej);
- poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytor przyszedł do naszego domu, zaczepił nas na mieście, zrobił prezentację u znajomych).
Na odstąpienie od umowy masz 14 dni kalendarzowych) od otrzymania towaru (np. doręczenia nam paczki przez kuriera). W ciągu tych 14 dni musimy złożyć lub wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy (liczy się data nadania).
Dobre praktyki przy zwrocie towarów:
- Gdy zwracasz towar do e-sklepu, postaraj się by wszystko było w bardzo dobrym stanie i sprzedawca mógł ponownie sprzedać produkt bez konieczności obniżania ceny.
- Towar sprawdź tak samo jak w sklepie stacjonarnym.
Przykładowo, gdy kupisz odkurzacz, to możesz go wyjąć z opakowania, obejrzeć i poznać jeg ofunkcje, sprawdzić, czy pracuje. Jednak nie możesz nim odkurzać mieszkania.
Gdy kupujesz buty to możesz je przymierzyć, przejść się po pokoju, ale nie możesz w nich iść na imprezę.
- Nie rozrywaj i nie niszcz opakowania – może być przydatne przy zwrocie i przy ponownej sprzedaży.
- Zwróć towar w takim stanie, w jakim chciał(a)byś go kupić.
Zwrotu towaru zakupionego w Kraju
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony w Polsce za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Tobie etykiety zwrotnej. Na udostępnionej etykiecie znajdziesz datę do kiedy możesz wykonać zwrot (termin określa sprzedawca).
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać zwrot krajowy na własny koszt, za pośrednictwem naszej strony.
Jak mogę śledzić paczkę zwrotną?
Gdy zdecydowałeś/łaś się oddać towar zakupiony w Kraju, a sprzedawca (odbiorca zwrotu) udostępnia Ci etykietę zwrotną, otrzymasz od nas powiadomienia na poszczególnych etapach tego procesu. Ich treść zależy od wybranej i udostępnionej przez sprzedawcę formy zwrotu. Możesz śledzić drogę przesyłki na naszej stronie.
Czy mogę bezpłatnie zwrócić towar kupiony za granicą?
Możesz bezpłatnie zwrócić towar kupiony za granicą za pośrednictwem DHL Parcel tylko wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje o przekazaniu Ci etykiety zwrotnej.
Instrukcję obsługi zwrotu otrzymasz od sprzedawcy towaru. Może on udostępnić etykietę zwrotną w jeden z następujących sposobów:
- etykieta zostaje wydrukowana i dodana do opakowania z wysyłanym towarem;
- etykieta zostaje wysłana na adres e-mail w formacie PDF.
W zależności od decyzji sprzedawcy przyjmującego zwrot, istnieje kilka opcji wydrukowania etykiety zwrotnej:
- przez pracownika punktu partnerskiego DHL podczas nadania;
- przez DHL – zamawiasz kuriera, który przywiezie etykietę i odbierze towar;
- samodzielnie przed nadaniem.
Forma zwrotu w Polsce jest wybierana przez sprzedawcę towaru, dostępne są nadania:
- w punktach DHL Parcel - ich aktualna lista dostępna jest na naszej stronie.
- za pośrednictwem kuriera DHL Parcel.
Jeśli sprzedawca nie umożliwia bezpłatnego zwrotu, możesz tanio nadać paczkę do 28 krajów Europy korzystając z oferty DHL Parcel.